Det finns flera fördelar att jobba med en byrå som är certifierad som Google partner för dig som kund. Nedan listar vi de 5 främsta anledningarna.
Alla företag som uppnår en partnerstatus har anställda med Google AdWords certifieringar som hanterar era konton. Google ser till att dessa certifieringar är aktuella och att byrån uppfyller bäst praxis när det gäller uppsättning och optimering av kampanjer.
Byråer med partnerstatus får tillgång till Googles beta-funktioner vilket innebär att när Google har utvecklat en ny funktion eller applikation får deras partners använda funktionen upp till ett år innan den blir tillgänglig för allmänheten.
Google Partner certifierade byråer har sin egen Account Manager på Google som de kan kontakta utan väntetid om du som kund har ett problem med dina kampanjer.
För att bibehålla en partnerstatus måste byrån genomföra certifieringsprov för AdWords, Sök, Display, Shopping, video och mobilannonsering regelbundet. Partners har även möjlighet att delta i utbildningar som Google håller under året, så att byrån är uppdaterade inom dessa områden.
Google partners har en skyldighet att visa att de följer bäst praxis och att de använder de senaste funktionerna som Google erbjuder. En byrå som inte håller Googles standarder för partnerstatus riskerar att mista sin partnerstatus. Detta säkerställer att en hög servicenivå bibehålls oavsett vilket datum som partnerstatus uppnåddes.
Nowa Kommunikation är Google Partner-certifierade inom Google Sök, Display och Video. Vill du veta mer om våra digitala erbjudanden och hur de kan kombineras med våra andra tjänster?
Hör av dig till vår digitala strateg Kristin Debaisieux genom att ringa 0761 99 22 90 eller maila kristin.debaisieux@nowakommunikation.se.